Μὲ ἀφορμὴ τὰ ὅσα διακινήθηκαν τὶς τελευταῖες ἡμέρες σὲ δημοσιεύματα καὶ μέσα ἐνημέρωσης σχετικὰ μὲ τὴν παρουσία τῆς ἀναπληρώτριας Ὑπουργοῦ Ὑγείας κ. Εἰρήνης Ἀγαπηδάκη στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίας Μαρίνας Περιστερίου, τὴ Μεγάλη Πέμπτη 17 Ἀπριλίου κατὰ τὴν Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς («Δώδεκα Εὐαγγέλια»), αἰσθανόμαστε τὴν ἀνάγκη καὶ τὴν εὐθύνη νὰ τοποθετηθοῦμε δημόσια, ὄχι μὲ διάθεση ἀντιπαράθεσης, ἀλλὰ ὑπεράσπισης τῆς ἀλήθειας, τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς πίστης μας.
Τί συνέβη στὴν πραγματικότητα
Ὅπως μᾶς πληροφόρησαν ἐνορῖτες τοῦ Ι.Ν. Ἁγ. Μαρίνας τὴ Μεγάλη Πέμπτη 17 Ἀπριλίου, καὶ ἀφοῦ βρισκόταν ἡ ἀκολουθία σὲ ἐξέλιξη προσῆλθε στὸ ναὸ καὶ κάθισε στὸν σολέα ἡ ἀναπληρώτρια Ὑπουργὸς Ὑγείας κ. Εἰρήνη Ἀγαπηδάκη συνοδευόμενη ἀπὸ ἕναν δημοσιογράφο καὶ μέλος τῆς τοπικῆς δημοτικῆς διοίκησης, καὶ ἀπὸ μιὰ ἐπαγγελματία φωτογράφο.
Στοιχεῖα ποὺ παραπέμπουν σὲ μιὰ ἐπίσκεψη ἐπικοινωνιακοῦ χαρακτῆρα παρὰ θρησκευτικοῦ (καὶ σίγουρα δὲν προσῆλθε ὡς "ἁπλῆ πιστή").
Μετὰ τὸ πέρας τῆς ἱερῆς Ἀκολουθίας καὶ μετὰ τὸ "Δι’ εὐχῶν", ἕνας ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς τοῦ ναοῦ ἔλαβε τὸ μικρόφωνο καὶ ἀπηύθυνε δημόσια εὐχαριστία πρὸς τὴν κ. Ἀγαπηδάκη γιὰ τὴν παρουσία της.
Ἡ ἀναφορὰ αὐτὴ προκάλεσε τὴν εὔλογη ἀντίδραση (ἀρχικὰ) τριῶν πιστῶν τοῦ ἐκκλησιάσματος, οἱ ὁποῖοι ἀναφερόμενοι πρὸς τοὺς ἱερεῖς, ἐξέφρασαν τὴ δυσφορία τους γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι τιμᾶται δημοσίως ἀπο ἄμβωνος, στὴν ἐκκλησιαστικὴ σύναξη, ἕνα πολιτικὸ πρόσωπο ποὺ ὑπερψήφισε νομοθέτημα ἀντίθετο μὲ τὴ θεολογία καὶ τὸ ἦθος τῆς Ἐκκλησίας.
Ἔνταση προκλήθηκε ἀπὸ τὴν παρέμβαση τοῦ δεύτερου ἱερέα τοῦ ναοῦ ὅταν προσπάθησε νὰ φιμώσει τὶς φωνὲς τῶν διαμαρτυρόμενων ἀνεβάζοντας τοὺς τόνους.
Τότε ἕνας ἀπὸ τοὺς πιστοὺς πῆρε ἕνα μικρόφωνο τοῦ ναοῦ ποὺ δὲν χρησιμοποιούταν καὶ προσπάθησε νὰ ἐκφράσει τὴν διαμαρτυρία τῶν πιστῶν χωρὶς νὰ δημιουργηθεῖ ὀχλαγωγία καὶ σύγχυση. Αὐτὸ δὲν ἐπιτεύχθηκε καθὼς λίγα δευτερόλεπτα μετὰ τὰ μικρόφωνα ἀπενεργοποιήθηκαν.
Στὴ συνέχεια ἡ κα. Ἀγαπηδάκη ἀποχώρησε, συνοδευόμενη ἀπὸ τὸν δημοσιογράφο, ἐνῷ μερικοὶ πιστοὶ κατευθύνθηκαν πρὸς αὐτὴν καὶ τῆς διαμαρτυρήθηκαν προσωπικὰ κατὰ τὴν ἔξοδό της. Φυσικὰ δὲν ἐκτοξεύθηκαν ὕβρεις, οὔτε προσβλητικὲς ἐκφράσεις.
Ἡ γενικὴ στάση τοῦ ἐκκλησιάσματος ἦταν σύμφωνη πρὸς τὴ διαμαρτυρία, μὲ μοναδικὴ διαφοροποίηση κάποιες ἐπιφυλάξεις ὡς πρὸς τὸ κατὰ πόσο ἦταν σωστὴ ἡ χρονικὴ στιγμὴ ποὺ πραγματοποιήθηκε. Ψευδὴς δηλαδὴ εἶναι ἡ εἴδηση ὀτι τάχα ἦταν κάποιοι μεμονωμένοι ἀκραῖοι αὐτοὶ ποὺ μίλησαν καὶ τοὺς ἀπομόνωσαν οἱ ὑπόλοιποι πιστοί. Ἀντιθέτως ἡ ἐνορία σὰν οἰκογένεια, σὰν κοινότητα, στὸ τέλος συζήτησε γιὰ τὸ περιστατικὸ καὶ ἀκούστηκαν ὅλες οἱ ἀπόψεις.
Τέλος, ἀναφέρουμε ὅτι, σύμφωνα μὲ μαρτυρίες τῶν παρισταμένων μὲ τοὺς ὁποίους ἤρθαμε σὲ ἐπαφή, οὐδέποτε εἰπώθηκαν ἀπὸ τὴν ἴδια τήν κ. Ἀγαπηδάκη οἱ φράσεις ποὺ ἀνέφερε ὁ δημοσιογράφος, ὁ ὁποῖος τὴ συνόδευε, σὲ τηλεοπτικὴ ἐκπομπὴ ἢ ποὺ τῆς ἀποδίδονται στὰ ἱστολόγια.
Πέραν τοῦ "Καλὴ Ἀνάσταση" δὲν εἰπώθηκε κάτι ἀπὸ τὴν κα.Αγαπηδάκη.
(Οἱ φράσεις αὐτές, ἂν εἰπώθηκαν, δὲν ἀκούστηκαν σὲ καμία δημόσια ἢ ἰδιωτικὴ συνομιλία τὴν ὥρα ἐκείνη καὶ φαίνεται νὰ ἀποτελοῦν προσθήκη δημοσιογραφικῆς ἐπινόησης.)
Εἶναι σημαντικὸ νὰ ὑπογραμμιστεῖ πὼς ἡ παρουσία τῆς κ. Ἀγαπηδάκη στὸν ναὸ ἦταν εὐσεβής, κάτι ποὺ τιμᾶ τὴν ἴδια ὡς πρόσωπο.
Καὶ αὐτὸ ἀναγνωρίσθηκε ἀπὸ ὅλους συμπεριλαμβανομένων τῶν ὅσων ἐξέφρασαν τὴν διαμαρτυρία τους. Ὅμως, ἡ εὐσέβεια αὐτὴ δὲν ἀκυρώνει τὴ βαρύτητα καὶ βλασφημία ἑνὸς νόμου ποὺ καταργεῖ τὴ λογική, τὴν ἀνθρώπινη φύση καὶ τὴν πίστη, καὶ ποὺ συγκρούεται μὲ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὴν Ὀρθόδοξη ἀνθρωπολογία. Ἡ κριτικὴ ποὺ ἀσκήθηκε δὲν ἦταν προσωπική, ἀλλὰ ἀμιγῶς θεολογική, μὲ πλήρη σεβασμὸ στὴν ἀνθρώπινη ἀξιοπρέπεια.
Ἡ Ἐκκλησία ὡς Μυστήριο – ὄχι δημόσιο φόρουμ
Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι χῶρος κοινωνικῆς ἐκδήλωσης, οὔτε βῆμα πολιτικῆς προβολῆς. Εἶναι τὸ μυστήριο τῆς κοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸν Θεό, ἡ ζωντανὴ παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἐν μέσῳ τῶν πιστῶν. Εἶναι τὸ μυστηριακὸ σῶμα τῶν πιστῶν μὲ κεφαλὴ τὸν Σωτῆρα Χριστό.
Ἡ συμμετοχὴ στὶς ἱερὲς Ἀκολουθίες εἶναι πράξη πίστης, μετάνοιας καὶ ἐσωτερικῆς μεταμόρφωσης — ὄχι δημόσια ἐμφάνιση πρὸς πολιτικὴ ἀξιοποίηση καὶ ἐπικοινωνιακὴ ἀξιοποίηση.
Ἐξ ἄλλου κάθε συνειδητὸς Χριστιανὸς γνωρίζει ὅτι "ἡμῶν τὸ πολίτευμα ἐν Οὐρανοῖς ὑπάρχει" καὶ δὲν ἐναποθέτει τὶς ἐλπίδες του σὲ πολιτικοὺς ἄρχοντες.
Κάθε ἄλλη προσέγγιση δείχνει τὴν ἐλλιπῆ καὶ διαστρεβλωμένη εἰκόνα ποὺ ἔχει ὁ κόσμος περὶ τοῦ τί ἐστὶ Ἐκκλησία.
Ἠθικὴ εὐθύνη καὶ παραπληροφόρηση
Μὲ λύπη διαπιστώσαμε πὼς οἱ δημοσιογράφοι "σπεύδουν" νὰ δημοσιεύσουν κάτι χωρὶς νὰ τὸ ἐρευνήσουν, ὁδηγούμενοι στὴ διασπορὰ ψευδῶν εἰδήσεων ποὺ παραπληροφοροῦν τὴν κοινωνία καὶ ὠθοῦν πολλοὺς πολῖτες νὰ σχολιάζουν γεγονότα ποὺ ποτὲ δὲν συνέβησαν. Ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ ἐπιστρατεύουν βαρύγδουπες "ταμπέλες", ὅπως "ἀκραῖοι" καὶ "λεκτικὴ ἐπίθεση", ἐπιχειρῶντας νὰ ἀπονομιμοποιήσουν τὸ δικαίωμα τῆς γνώμης καὶ τῆς ἐλευθερίας στὴν ἔκφραση καθὼς ταυτίζουν τὸ νὰ δηλώσεις τὴ διαφωνία σου μὲ "ἐπίθεση".
Δὲν φαίνεται νὰ συναισθάνονται τὸ βάρος τῆς εὐθύνης ποὺ φέρουν, οὔτε καὶ τὸν λόγο ποὺ ἐνδέχεται νὰ δώσουν στὸν Κύριο, τὴν ὑποστατικὴ Ἀλήθεια, γιὰ τὴν παραποίηση τῆς ἀλήθειας καὶ τὰ ἐπιγενόμενα αὐτῆς.
Ἡ ἀλήθεια δὲν εἶναι ἰδέα, ἀλλὰ πρόσωπο· καὶ ὅποιος τὴν παραχαράσσει, γίνεται συνεργὸς τοῦ πατέρα τοῦ ψεύδους.
Χριστὸς Ἀνέστη !
Χαίρετε!
Ἡ Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μητροπόλεως Περιστερίου
Ἐνδεικτικὰ σχετικὰ δημοσιεύματα:
https://www.protothema.gr/politics/article/1628034/eirini-agapidaki-dehthike-lektiki-epithesi-se-ekklisia-sto-peristeri-i-politiki-einai-exo-apo-tin-ekklisia-tous-apadise/
https://www.peristerinews.gr/peristeri-i-eirini-agapidaki-dechthike-lektiki-epithesi-mesa-se-ekklisia/
https://www.pitsounicity.gr/parapolitiki/moyfa-i-lektiki-epithesi-se-varos-tis-agapidaki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου