Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο; Ἁγιορεῖτες Κελλιῶτες Πατέρες

                              Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 22.9//5.10.2024.

     Ὁσίου Κοσμᾶ καὶ τῶν σὺν αὐτῷ 26 Ὁσιομαρτύρων

Ἐν  Ἄθω μαρτυρισάντων ἐπὶ τοῦ λατινόφρονος Πατριάρχου Βέκκου.                                        

                   Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

Ὑπὸ Ἁγιορειτῶν Κελλιωτῶν Πατέρων

Εἰς τὸ Ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ γίου Πνεύματος.   Ἀμήν.

Θύελλα, ταραχὴ καὶ σκάνδαλο στὴν μητρόποληΠεριστερίου. Αἰτία, ἡ ἀπομάκρυνση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἐκ τοῦ Ἱεροῦ τῶν ναῶν, ἀπὸ τὸν οἰκεῖο μητροπολίτη.

Ἐνῷ γιὰ τὸν Ἀπόστολο τῶν ἐθνῶν Παῦλο, καὶ γιὰ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ὁ Τίμιος Σταυρὸς τοῦ Κυρίου εἶναι καύχημα, γιὰ τοὺς ἄλλους, τοὺς ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας καὶ γιὰ κάποιους ἀπὸ τοὺς σύγχρονους γραμματεῖς, Φαρισαίους καὶ ἀρχιερεῖς, εἶναι μέγα «σκάνδαλο».1

«Καύχημα καυχημάτων ὁ Σταυρός»2, βροντοφωνάζει ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων. Ἐσὺ ντρέπεσαι γι’ αὐτόν;

Ἀλλὰ ὁ Σταυρὸς εἶναι δόξα3 τοῦ Ἰησοῦ, ὄχι ἀτιμία4. Ἐσὺ τὸν ἀτιμάζεις; Δὲν σὲ ἐλέγχει ὁ Γολγοθᾶς, οὔτε τὸ ξύλο τοῦ Σταυροῦ; 5  

«Πολλοὶ σταυρώθηκαν στὴν οἰκουμένη, ἀλλὰ κανένα δὲν τρέμουν οἱ δαίμονες. Τοῦ Χριστοῦ, ὅμως, μόνο τὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ νὰ δοῦν, τρέμουν οἱ δαίμονες».6 Τρέμεις κι ἐσὺ στὴ θέα του;

«Ἐμεῖς ὁμολογοῦμε τὸν Σταυρό, ἐπειδὴ γνωρίζομε τὴν Ἀνάσταση».7 Ἐσὺ τὸν ἀρνεῖσαι; Ποιός τέλος πάντων εἶσαι;

Ἀνώτερος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου; Ἢ μήπως τοῦ Πατριάρχου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων ὑπερέχεις;

 Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, ὅταν ἦταν αἰχμάλωτος στοὺς «Ἀχαιμενίδες, τοὺς ὁποίους ὀνομάζομε Τούρκους»8 ἀπαντᾶ μὲ θάρρος στὶς προκλήσεις τοῦ Ἰσμαήλ. Στὴν ἐρώτηση τοῦ τελευταίου «πῶς προσκυνᾶτε ἐσεῖς τὸ ξύλο καὶ τὸν σταυρό;».

Ἀποκρίθηκε θαρραλέα ὁ Ἅγιος μὲ ἀπάντηση «τὴν ὁποία ὁ Θεὸς ἔδωκε».9  

«Καὶ σὺ ἀποδέχεσαι αὐτοὺς ποὺ τιμᾶνε τὸ σημεῖο (σημαία) σου, ἐνῷ ἀγανακτεῖς πάρα πολὺ γιὰ ἐκείνους ποὺ τὴν ἀτιμάζουν. Τοῦ Χριστοῦ ὅμως τρόπαιο καὶ σημεῖο (σημαία) εἶναι ὁ Σταυρὸς».10

Ἐσὺ ὑποτιμᾶς τὴν Σημαία καὶ τὸ Τρόπαιο τοῦ Χριστοῦ; Ἀναλογίσου πῶς συμπεριφέρθηκες καὶ συμπεριφέρεσαι ἐναντίον αὐτοῦ τοῦ Τρόπαιου, αὐτῆς τῆς Σημαίας ποὺ θὰ προηγηθεῖ τῆς Δευτέρας τοῦ Χριστοῦ Παρουσίας !

Σοῦ τὸ εἶπε ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς11, τὸ ἐπαναλαμβάνουν οἱ Ἅγιοι. Ἂς ἀκούσουμε, ἂς ἀκούσεις κι ἐσὺ μήπως συγκινηθεῖς καὶ ἀλλάξεις γνώμη, τὸν Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ . «...ἀλλὰ καὶ κατὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία....θα προηγεῖται αὐτὴ ἡ μεγάλη καὶ φρικτὴ Σημαία Του μὲ πολλὴ δύναμη καὶ δόξα»12 .

Μόνο τολμητίες, ἀλλόφρονες καὶ ἀλλόπιστοι καταφέρονται μὲ πράξεις φρικτῆς ὑποτίμησης τοῦ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ.

«Αὐτὸς (ὁ Σταυρὸς) ἔχει δοθῇ σὲ μᾶς σημάδι στὸ μέτωπό μας... διαχωριζόμεθα οἱ πιστοὶ ἀπὸ τοὺς ἀπίστους καὶ γνωριζόμεθα»13 ἀναφέρει ὁ ἐκ Δαμασκοῦ  Ἅγιος Ἰωάννης.

Γιατί πρωτοστάτησες σ’ αὐτὴ τὴν περιφρόνηση, σ’ αὐτὴ τὴν ἱεροσυλία; Τί θλιβερὴ πρωτιά ! Ποιόν ὠφελεῖς; Τοὺς ἐχθροὺς τοῦ Χριστοῦ, βέβαια. Εἶναι θλιβερὸ νὰ παίρνεις θέση στὴν ὁμάδα, ποὺ ἀρχηγό της καὶ πρωτοπαλίκαρο ἔχει τὸν Ἰούδα.

Ἔρχου εἰς τὸ Ἅγιον Ὅρος καὶ ἴδε. Ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης ὑπάρχει Τίμιος Σταυρός. Στὴν Ἱερὰ Μονὴ Μεγίστης Λαύρας ὑπάρχει Σταυρὸς ἐφαπτόμενος (σχεδὸν) τῆς Ἁγίας Τραπέζης, ὁ φερόμενος τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου. Τὸ ἴδιο καὶ στὴν Ἱερὰ Μονὴ Βατοπεδίου καὶ ἀλλοῦ.

Ἐκτὸς, τούτου, ὑπάρχουν Σταυροὶ ἐντὸς τοῦ Ναοῦ. Μικρὸς ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης καὶ στὶς κορυφὲς τῶν τέμπλων, τὰ λεγόμενα «λυπητερὰ» (γιατί εἰκονίζονται δεξιὰ καὶ ἀριστερὰ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἡ Ἀειπάρθενος Θεοτόκος Μαρία καὶ ὁ Ἅγιος  Ἰωάννης Θεολόγος καί Εὐαγγελιστής, θρηνοῦντες ἐπὶ τῷ φρικτῷ θεάματι).

Πληροφορηθήκαμε ὅτι σὲ ναοὺς τῆς μητροπολιτικῆςπεριφερείας Περιστερίου, δὲν ὑπάρχει πλέον Τίμιος Σταυρός, οὔτε ὄπισθεν, οὔτε ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης, ἐνῷ τὰ τέμπλα δὲν ἔχουν τὸ κορυφαῖο σύμβολο τοῦ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ στὴν κορυφή τους.

Ἑπομένως ποῦ ὁδηγεῖ αὐτὴ ἡ πρακτική;

Στὴ Σούρα 4, ἐδάφιο 157, τὸ Κοράνι ἀναφέρει πὼς ὁ Χριστὸς δὲν σταυρώθηκε.

Μήπως γι’ αὐτὸ θέλουν τὴν ἀπουσία τοῦ Σταυροῦ ἀπὸ τοὺς ναούς; Γιὰ νὰ μή...θίγονται οἱ μουσουλμᾶνοι; Θέλουν ἀπὸ Χριστιανικοὶ ποὺ εἶναι οἱ ναοὶ νὰ γίνουν τόποι ὅπου θὰ συγκεντρώνονται  καὶ ἀλλόπιστοι;  Ἤδη εἴδαμε σὲ χῶρες τοῦ ἐξωτερικοῦ πρώην Χριστιανικοὺς ναοὺς (Ἀγγλικανῶν καὶ λοιπὰ) νὰ μετατρέπονται σὲ ἑστιατόρια καί καφετέριες !!!

Θέλουν νὰ μετατρέψουν τοὺς Χριστιανικοὺς ναοὺς –ἄλλοτε τόπους λατρείας τοῦ Χριστοῦ - σὲ ἀποϊεροποιημένους  τόπους ποὺ θὰ συναγελάζονται μὴ Χριστιανικοὶ λαοί-ἄπιστοι  ποὺ αὐτὸ εἶναι μέγιστη μορφή βλασφημίας καί ἀσεβείας;

Ἡ πολεμικὴ  ἑναντίον τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ ἔχει σήμερα παγκόσμια ἔξαρση καὶ δυναμική.

Γιὰ παράδειγμα :

α. Στὴ Γιουροβίζιον αὐτὴ τὴν χρονιὰ (2024) τραγουδοῦσαν  χορεύοντας - ποδοπατῶντας - ἐπάνω σὲ Σταυρό. Ἐπάνω σ’ αὐτὸν ἔγινε καὶ σατανικὴ τελετή.

β. Ὁ πάπας κάθεται σὲ θρόνο μὲ πλάτη ἀνάποδο, ἀνεστραμμένο σταυρό, σύμβολο τοῦ σατανισμοῦ.

γ. Τὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο ἐκκλησιῶν (Π.Σ.Ε.) ἀντικατέστησε τὸ παλαιὸ σύμβολο τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, μὲ ἄλλον, πλάγιο, κι αὐτὸ σύμβολο τοῦ σατανισμοῦ.

δ.Πατριάρχες μοιράζουν Κοράνια, ποὺ ἀμφισβητεῖται ἀπὸ αὐτὸ ἡ Σταύρωση ἐξ’
οὗ καὶ ὁ Τίμιος Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ.

ε. Ὁ μητροπολίτης Περιστερίου ἐξοβελίζει τὸν Τίμιο Ζωοποιό  Σταυρὸ  ἀπὸ  τοὺς ναοὺς τῆς περιφέρειάς του κ.ἄ.

Τὰ γεγονότα ποὺ διαδραματίστηκαν στὴν μητρόπολη Περιστερίου ἀνέδειξαν ἕνα μέγιστο πρόβλημα τῆς σύγχρονης ποιμαντικῆς τῆς διοικοῦσας ἐκκλησίας, ἡ ὁποία δὲν στάθηκε ἱκανὴ νὰ ἀφουγκραστεῖ τοὺς προβληματισμοὺς τῶν σκανδαλισμένων καὶ ἐναγωνίως διαμαρτυρομένων γιὰ τὸ ἐν λόγῳ θέμα τέκνων της καὶ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΕΧΤΗΚΕ !!! - ἂν εἶναι δυνατόν – νὰ παραλάβει τὸ εὐγενὲς ψήφισμα διαμαρτυρίας τους. Αὐτὸ ἀποτελεῖ ἀπόδειξη τῆς περιφρονητικῆς καὶ ἀλαζονικῆς ἀντιμετώπισης τῶν σύγχρονων «ποιμένων» πρὸς τὰ πνευματικά τους τέκνα.

Γιὰ τοὺς λόγους αὐτούς, ὅσοι ἀπὸ τοὺς πιστοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς διαμαρτυρήθηκαν γιὰ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ ἀπὸ τὴν τιμητικὴ του θέση, καὶ σωστὰ ἔκαναν καὶ ἅγια ἔπραξαν…!!!

Σ’ αὐτὸ συνηγορεῖ καὶ ὁ Ἅγιος Ἰσίδωρος Πηλουσιώτης ὅταν ἐπεξηγεῖ στὸν ἐπίσκοπο Ἰσίδωρο γιὰ ποιό λόγο ὁ Ἀπόστολος Παῦλος δὲν εἶπε ἁπλὰ . «Νὰ ἔχετε εἰρήνη μὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους», ἀλλὰ πρόσθεσε. «ἐὰν εἶναι δυνατὸν».14

Ἂς τὸν ἀκούσουμε :

«Δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει εἰρήνη μὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους .

α. Ὅταν ὁ λόγος εἶναι γιὰ τὴν πίστη.

β. Ὅταν πρόκειται γιὰ δίκαιο πράγμα.

γ. Ὅταν πρόκειται γιὰ σωφροσύνη.

δ. Ὅταν πρόκειται γιὰ ὅλες γενικὰ τὶς ἀρετές».

Συνεχίζοντας, ἔπειτα ἀπὸ λίγο, ὁ Ἅγιος προσθέτει :

«Ἐὰν ὅμως νομίζεις, ὅτι αὐτοὶ εἶναι συλλογισμοί, κοίταξε τὸν ἴδιο τόν Παῦλο, ἂν εἶχε εἰρήνη μὲ ὅλους. Ἂν μάλιστα θέλεις τὸν λόγο νὰ τὸν ὁδηγήσεις πιὸ ἐπάνω, κοίταξε τὸν Χριστό, ἐὰν συνθηκολόγησε μὲ ὅλους».15

Σύμφωνα μὲ τὰ προαναφερθέντα, κακῶς  λοιπόν  μεταθέτουν κάποιοι «ἀγαπούληδες» τὸ πρόβλημα στοὺς πιστούς, ποὺ ἀπὸ ἱερὴ ἀγανάκτηση κοσμίως διαμαρτύρονται.

Ἡ εὐθύνη δὲν εἶναι αὐτῶν ποὺ προσπαθοῦν νὰ σβήσουν τὴν φωτιά, ἀλλὰ αὐτοῦ ποὺ τὴν ἄναψε, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο χλευάζει τοὺς σώφρονες «πυροσβέστες», ἀλλὰ ὡσὰν πυρομανὴς ἐπιθυμεῖ νὰ ἀνάψει ἐκτὸς ἀπὸ αὐτὴ καὶ ἄλλες.

Ἁγιορεῖτες Κελλιῶτες Πατέρες.

 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ :

1. Γαλ.5,11.

2. Ἅγ. Κύριλλος Ἱεροσολύμων Κατήχηση Φωτιζομένων ΙΓ΄,   Α΄εἰς τό  .  τὸν σταυρωθέντα καὶ ταφέντα.

3. ἔ.ἀ. ΣΤ΄.

4. ἔ.ἀ. ΚΒ΄.

5. πρβλ. ἔ.ἀ.Δ΄.

6. ἔ.ἀ.Γ΄.

7. ἔ.ἀ. Δ΄.

8. Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, ΕΠΕ 7,165. Εἰς τὴν ἑαυτοῦ Ἐκκλησίαν.

9. ἔ.ἀ.175.

10. ἔ.ἀ.

11. Ματθ.24,30.

12. ΕΠΕ 8, 491 (βλέπε καὶ Ὁμιλία ΙΑ΄ Εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν).

13.Ἰωάν. Δαμ. ΕΠΕ 1,450 Ἔκδοσις ἀκριβὴς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Περὶ Σταυροῦ.

14. Ρωμ.12,18.

15. Ἁγίου Ἰσιδώρου Πηλουσιώτου, ΕΠΕ 4, 371.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου